Spinning

Heuvels, bergen en afdalingen. De trainer neemt u mee op een denkbeeldige fietsrit.

Tijdens een les Spinning gaat u werken aan uw conditie. Bovendien is deze les een vetverbrandende calorieverslinder, ideaal dus als u (snel) wat kilo’tjes kwijt wilt.

De trainer neemt u mee op een denkbeeldige fietsrit. Met zowel hoge als lage heuvels, diepe dalen en stevige klimmomenten mét tegenwind.
De weerstand bepaalt u zelf met de weerstandsknop. Hierdoor is deze les geschikt voor ieder niveau. Beginners draaien net wat minder weerstand bij, gevorderden wat meer.

Voorafgaand aan uw eerste spinningles helpen wij u met het instellen van uw fiets. Een goede houding is erg belangrijk; om zoveel mogelijk uit een les te halen, maar zeker ook om blessures te voorkomen. Verder worden de verschillende fietstechnieken uitgelegd en waar u op moet letten tijdens de les. Uiteraard worden deze tips tijdens het fietsen herhaald, we willen immers zonder blessures fit worden.

Spinning is een les waarbij muziek een grote rol speelt. Het tempo van het fietsen wordt onder andere bepaald door het tempo van de muziek. Maar ook de muziekkeuze speelt een grote rol bij de verschillende oefeningen. Zo zal een flinke klim gecombineerd worden met een lekkere beat en een sprint met een up-tempo nummer.

Vindt u het gewoon prettig om lekker te sporten, dan is 1x per week trainen voldoende. Als u uw conditie meetbaar wilt verbeteren adviseren wij om minimaal 2x per week te trainen en daarnaast voldoende te bewegen en gezond te eten. Deze les kan prima gecombineerd worden met andere fitness- of groepslessen. Onderaan de pagina vindt u de meest gebruikelijke combinaties.

Voor deze les heeft u sportkleding nodig, fschoenen (eventueel met spd systeem), een handdoek en een flesje water.

Onze lestijden:
Maandag om 18.30 u.
Donderdag om 09.15 u.
Donderdag om 19.30 u.

De volgende lessen zijn wellicht ook interessant voor u:

HIIT

Cardio Kickboksen

Power

Event Timeslots (3)

Maandag
-
Outdoor

Donderdag
-
Outdoor

Donderdag
-
Outdoor