fbpx

Reset je hormonen door voeding

De overgang is een natuurlijke transformatie waar alle vrouwen vroeg of laat mee te maken krijgen, gemiddeld ligt dit tussen de 45 en 55 jaar. Je stofwisseling vertraagd, waardoor je makkelijker aankomt en moeilijker gewicht verliest. En dan zijn er nog de opvliegers en zweetaanvallen.

Het is mogelijk om deze periode op een zo’n natuurlijke manier door de komen. Voeding speelt hierbij een belangrijke rol.

Een gezond voedingspatroon met veel vitaminen en mineralen en een gezonde levensstijl zijn de belangrijkste ingrediënten voor het behoud van een gezonde hormoonhuishouding.

Naast een gezonde voeding helpt het om regelmatig te bewegen.

In de cursus leer je het volgende;
Welke hormonen spelen een rol in de stofwisseling? Hoe weet ik welke hormonen uit balans zijn?
Hoe kan ik dit optimaal herstellen?
Welke voeding hoort daarbij?
Wat komt er nog meer bij kijken dan voeding? Iedere les duurt 1.5 uur en bestaat uit een gedeelte theorie over de overgang en voeding én een gedeelte sport én beweging. 

Overzicht cursus:
Les 1: Maak je eigen plan om je energieker te voelen en beter in vorm te komen. Daarbij moet je denken aan doelen die je jezelf gaat stellen, welke je in deze 8 weken wilt bereiken.
Les 2: Test welke hormonen uit balans zijn.
Les 3: Welke hormonen beïnvloeden je gewicht/energieniveau en wat kun je er aan doen dmv de ingevulde test van les 2.
les 4: 10 basisregels voor een optimale hormoonbalans. (oa geen honger leiden, eet zoals de natuur het bedoeld heeft enz.)
les 5: Keuze van voedingsmiddelen Wat kun je beter wel en wat niet eten?
les 6: Andere hormoonverstoorders waar je rekening mee moet houden en waar je wat aan kan doen.
les 7: Vermindering van stresshormonen hoe doe je dat? Denk aan nachtrust, sporten en het plannen van maaltijden.
les 8: Samenvatting van alle thema’s en advies mbt bewegen. 

Voor meer informatie en data kun je gebruik maken van onderstaand contactformulier.