Plank Challenge - Happyfitness Healthcentre

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Blog
Plank challenge

Op dinsdagochtend geef ik core-training. Dit is een lesje van een half  uur, gemiddelde leeftijd 55+.
Afgelopen week dacht ik, ik doe eens gek. We gaan zo lang mogelijk  planken. Nu haal ik met veel pijn en moeite 1.45 minuut, dus ik had  verwacht dat we niet veel verder dan 1 minuut zouden komen. De helft van  de groep haalde inderdaad net aan 1 minuut. Maar vervolgens bleven er  nog 2 staan, die haalde dus 2.30 en 1 zelfs 3.50... 0.0
Daar moet dus aan gewerkt worden...
Hieronder een plank challenge. We bouwen op van 20 sec. tot 3 minuten in  50 dagen. Kun je al langer dan 20 seconden, dan begin je niet bij dag 1,  maar bij een dag wat je denkt dat je wel kan. Ik haalde 1.45, dus ik ben  begonnen bij dag 32.
De oefening:
Neem de houding van de foto over. Zorg ervoor dat je ellebogen recht onder je schouders staan. Laat je heupen voldoende zakken zodat je schouders, heupen en voeten op één lijn komen.
Span je buikspieren aan. Als je het in je onderrug begint te voelen, span je je buikspieren niet voldoende aan en moet je stoppen. Span ook je bilspieren goed aan, druk je tenen en je onderarmen in de grond.
De challenge bestaat telkens uit een blokje van 4 dagen. Drie dagen planken, daarna 1 dag rust. Het kan zijn dat de uitdaging voor de dag te zwaar is en je je doel niet behaald. Herhaal dan het volledige blokje van 4 dagen, totdat alle dagen lukken.
Ik had dat zelf bij de 2de dag 2.15 minuten, ik had al vrij veel gedaan die dag en hield het gewoon niet vol. Ik ben toen opnieuw gestart bij dag 35.

Succes!

-Andrea-
 
Happy Fitness / Westerzicht 388, 4385BN Vlissingen / 0118-471001 / info@happyfitness.nl
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu