Fit en gezond 55+

Fit en gezond boven de 55 jaar

Ouder worden doen we allemaal, maar dit betekent niet u zich oud hoeft te voelen.
Op iedere leeftijd kunt u zich fit en gezond voelen.
Sterker nog; met de juiste oefeningen kunt u uw conditie, kracht, uithoudingsvermogen en souplesse verbeteren.
Wij bieden een ruime keuze aan fitness- en groepslessen speciaal voor mensen boven de 55 jaar.

Krachttraining

Vanaf uw 30ste levensjaar verliest uw lichaam spierkracht en spiermassa, na uw 50ste wordt dit effect groter. Dit wordt sacropenie genoemd.
Door krachttraining te doen bouwt u meer spiermassa op en werkt u aan uw spiercoördinatie. Hiermee kunt u het verouderingsproces remmen of zelfs omkeren.
Er zijn zelfs onderzoeken bekend van 90-jarigen waarbij hun spierkracht met 175% in korte tijd steeg.
Het beste kunt u krachttraining voor uw hele lichaam doen. Een juiste balans in de training tussen de verschillende spiergroepen is daarvoor belangrijk, verder kijken wij welke weerstand en aantal herhalingen het beste bij u past.

Conditietraining

Wilt u graag actief blijven en met uw (klein)kinderen mee kunnen komen?
Het verbeteren van uw conditie zal hierin bijdragen. Door conditietraining verbetert uw hart- en longfunctie, waardoor u gemakkelijker activiteiten vol kunt houden. Tevens draagt dit bij bij de preventie van hart- en vaatziekten

Souplesse

Door regelmatig te bewegen blijft uw lichaam soepel. Daarnaast helpt het doen van oefeningen waarbij u zich uitstrekt en uw spieren stretcht mee in het soepel houden en soepeler worden van uw lichaam.

Blessures

Veel mensen hebben na hun 55ste levensjaar last van blessures of zaken als suikerziekte, artrose, en hart- of longproblemen.
Wij houden hier rekening mee bij ons advies in de trainingsmogelijkheden. Ook geven wij gericht advies hoe u hier het beste mee om kunt gaan.

Trainingsvormen

Individueel: op individuele basis kunt u bij ons terecht in de fitnesszaal. Tijdens uw eerste training stellen wij een persoonlijk fitnessprogramma samen.
Wilt u liever altijd 1 op 1 begeleiding, dan kunt u kiezen voor personal training. 
Groepslessen Liever samen sporten? Dan hebben we onderstaande opties voor u:
Power 55+ : Vergroot uw spierkracht
Pilates: Versterk uw corespieren en voorkom rugklachten
Yoga: Creëer meer souplesse
Spinning: Bouw meer uithoudingsvermogen op

Voor meer informatie of voor het maken van een intake kunt u gebruik maken van onderstaand contactformulier:

Wellicht vindt u onderstaande trainingsvormen ook interessant:

Power 55+
Voor meer spierkracht

Pilates
Voor uw core en versterken van uw rug

Yoga
Voor meer souplesse