fbpx

Fit en gezond 55+

Fit en gezond boven de 55 jaar

Ouder worden doen we allemaal, maar dit betekent niet je je oud hoeft te voelen.
Op iedere leeftijd kun je jezelf fit en gezond voelen.
Sterker nog; met de juiste oefeningen kunt je jouw conditie, kracht, uithoudingsvermogen en souplesse verbeteren.
Wij bieden een ruime keuze aan fitness- en groepslessen speciaal voor mensen boven de 55 jaar.

Krachttraining

Vanaf uw dertigste levensjaar verliest jouw lichaam spierkracht en spiermassa, na jouw vijftigste wordt dit effect groter. Dit wordt sacropenie genoemd.

Door krachttraining te doen bouw je meer spiermassa op en werk je aan jouw spiercoördinatie. Hiermee kun je het verouderingsproces remmen of zelfs omkeren.
Er zijn zelfs onderzoeken bekend van 90-jarigen waarbij hun spierkracht met 175% in korte tijd steeg.

Het beste kan je krachttraining voor jouw hele lichaam doen.
Een juiste balans in de training tussen de verschillende spiergroepen is daarvoor belangrijk, verder kijken wij welke weerstand en aantal herhalingen het beste bij jou past.

Conditietraining

Wil je graag actief blijven en met jouw (klein)kinderen mee kunnen komen?
Het verbeteren van jouw conditie zal hierin bijdragen.
Door conditietraining verbetert de hart- en longfunctie, waardoor je gemakkelijker activiteiten vol kunt houden. Tevens draagt dit bij aan de preventie van hart- en vaatziekten

Souplesse

Door regelmatig te bewegen blijft jouw lichaam soepel. Daarnaast helpt het doen van oefeningen waarbij je jezelf uitstrekt en jouw spieren stretcht mee in het soepel houden én soepeler worden van jouw lichaam.

Blessures

Veel mensen hebben na hun 55ste levensjaar last van blessures of zaken als suikerziekte, artrose, en hart- of longproblemen.
Wij houden hier rekening mee bij ons advies in de trainingsmogelijkheden.
Ook geven wij gericht advies hoe je hier het beste mee om kunt gaan.

Trainingsvormen

Individueel: op individuele basis kun je bij ons terecht in de fitnesszaal.
Tijdens jouw eerste training stellen wij een persoonlijk fitnessprogramma samen.
Wil je liever altijd 1 op 1 begeleiding, dan kan je kiezen voor personal training. 
Groepslessen Liever samen sporten? Dan hebben we onderstaande opties voor je:
Power 55+ : Vergroot jouw spierkracht
Pilates: Versterk uw corespieren en voorkom rugklachten
Yoga: Creëer meer souplesse
Spinning: Bouw meer uithoudingsvermogen op

Voor meer informatie of voor het maken van een intake kan je gebruik maken van onderstaand contactformulier:

Wellicht vindt u onderstaande trainingsvormen ook interessant:

Power 55+
Voor meer spierkracht

Pilates
Voor uw core en versterken van uw rug

Yoga
Voor meer souplesse