fbpx

E.H.B.J.S.O.D.N.M

Jouw gezonde leefstijl

“En nu is het genoeg.
Nu ga ik er wat aan doen!”

Ieder jaar 2 kilo erbij is over 10 jaar gewoon 20 kilo..
Bovenaan de trap moet je even rusten.
Je rug wordt alles behalve vrolijk van dat zittende werk en nog veel belangrijker dan dat;
je voelt je moe, futloos, laag in energie, geen zin, geen motivatie en je bent het zat.

Zo komen de meeste van onze klanten binnen als ze voor het eerst komen sporten.

Tijd om weer te gaan sporten, gezond(er) te gaan eten en de slechte gewoontes af te leren.

Samen maken we een mooi plan: bewegen, sporten en voeding.
We bekijken de persoonlijke doelen en voorkeuren en komen vervolgens met een krachtig en haalbaar plan.

Maar dan…

Werkt je partner niet mee.
Gaan je kinderen echt niet zo veel groente eten.
Blijven je collega’s lekkere dingen trakteren.
Nodigen je vrienden je uit voor een gezellig avondje.
Heb je toch weer ieder weekend een barbecue én een avondje op terras.
Staat de kast nog steeds vol met lekkere dingen.

En als je dan ’s avonds na een dag hard werken je spullen pakt om naar de sportschool te gaan vraagt je partner of je niet toevallig meer zin hebt om samen lekker op de bank te Netflixen (met nootjes, chips en wijn…)

Super dat jij de stap hebt genomen om gezonder te gaan leven.
Maar dat betekent nog niet dat je partner, kinderen, vriendinnen en collega’s ook direct meedoen.

Daarom deze E.H.B.J.S.O.D.N.M

Oftewel : Eerste Hulp Bij Jouw Sociale Omgeving Die Niet Meewerkt

Stap 1.
Plan een qualitytime avond met je partner of gezin.
Het liefst maak je hier een vaste avond van zodat het een nieuwe gewoonte wordt.
Deze avond is voor je partner, gezin en voor jou.
Hoe je deze avond inricht is natuurlijk helemaal aan jullie 😉

Stap 2.
Plan wanneer je gaat sporten.
Het liefst doe je dit op een vast moment in de week.
Uiteraard doe je dit niet op de ‘qualitytime avond’.
Reserveer je les, schrijf het op de gezinskalender en bespreek het met je partner.

Stap 3.
Kom aan extra beweging door samen te gaan wandelen, mountainbiken, hardlopen, voetballen, skeeleren, suppen, badmintonnen, fierljeppen, zwemmen, etc.
Of als het weer wat minder is: doe thuis een mini workout.

Stap 4.
Je ontbijt en lunch zijn relatief makkelijk aan te passen zonder dat het hele gezin mee hoeft te doen. Zorg er dan ook voor dat deze maaltijden gezond zijn.

Stap 5.
Het avond eten is altijd wat lastiger. Je wilt samen eten, maar toch gezond en de rest van het gezin heeft ook zo zijn voorkeuren ;-).
Oplossing: Plan een week vooruit wat je wanneer gaat eten en neem voor jezelf extra groente mee.
Eet lekker mee met de rest van het gezin, maar schep voor jezelf eerst 500 gram groente op voordat je de rest opschept.

Stap 6.
Zit je graag samen met je partner ’s avonds tv te kijken met wat lekkers?
Zorg er dan voor dat je overdag geen ongezonde tussendoortjes hebt genomen.
’s Avonds kun je dan wat kleins nemen.
Let er op je altijd wat gezonde snacks in huis hebt.
Zo kun je toch samen wat snacken en hoef jij niet iedere avond aan de chips.

Stap 7.
Heb je een BBQ? Eet dan enkel de salades en het vlees.
Wil je graag een wijntje? Gewoon doen!
Maar drink daarnaast veel water en laat de frisdrank staan.

Stap 8.
Ga je naar een feestje?
Bepaal vooraf hoeveel ongezonde snacks / drankjes je gaat nemen.
Neem kleine hoeveelheden en drink regelmatig een groot glas water.
Zo kun je toch lekker meedoen, zonder dat het jouw gezonde leefstijl in de weg zit.

Stap 9.
Werk je met veel collega’s en trakteren die graag taart?
Dat iemand trakteert betekent niet dat je het moet opeten.
Kies of je het heel lekker vind en of het wel kan en neem een klein stukje.
Of zeg: “Nee, dank je wel”

Er dan zijn er natuurlijk nog honderden situaties te bedenken waarbij je omgeving niet mee helpt met jouw nieuwe gewoontes.

Waar loop jij tegenaan?

Meer energie krijg je niet door meer te doen.


Meer energie krijg je door betere keuzes te maken wat je met je energie doet

Weet jij wanneer jij je rust moet pakken?
En heb jij een goed plan hoe je jezelf meer rust kan gunnen?
En lukt het ook om hier aan te beginnen of dit vol te houden? Nee?

Download jouw gratis infographic “Jouw leven, jouw doel” en creëer jouw plan voor een fit leven vol energie

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.