fbpx

Met half werk, geen resultaat

Half werk is dé reden dat hardwerkende mensen geen resultaat hebben.

Stel je wilt wat kilo’s kwijtraken.
Je eet van maandag t/m vrijdag mega gezond, je kookt iedere dag verse groentes, geen snackjes tussendoor en drinkt veel water.
Maar in het weekend ben je daar ff klaar mee en ga je los.
En eet je alles wat los en vast zit.
Gevolg –> 0 resultaat

Of je wilt jouw conditie verbeteren.
Zodat je niet meer naar lucht staat te happen na het traplopen bijvoorbeeld.
Op maandag train je mega hard, werk je jezelf in het zweet en daag je jezelf flink uit.
Maar de rest van de week hang je op de bank.
Gevolg –> 0 resultaat

We begrijpen allemaal dat dit niet werkt.
(Lees ook: Hou vol voor het beste resultaat)

Toch is dit precies wat er vaak gebeurd.

We zijn opgegroeid met het: “beter iets, dan niets” – principe.

En het is zo zonde, want van maandag tot vrijdag gezond eten is lastig en die zware training ging ook heus niet vanzelf.
Als het resultaat dan uitblijft, waarom zou je het dan nog doen?

Bekijk het eens op de volgende manier.

Je strikt iedere dag je veters.
Dit doe je zorgvuldig, je zorgt dat er een stevige knoop in zit en misschien maak je zelfs wel een dubbele knoop.
Maar dan kom je in tijdnood, vraagt iets anders je aandacht of heb je geen zin meer. Hierdoor strik je iedere dag enkel je veters van je linkerschoen. (half werk)
Gevolg –> Iedere keer als je gaat fietsen draaien je veters van je rechterschoen tussen je trappers, sla je bijna over de kop, kun je ternauwernood een botsing voorkomen en hoop je maar dat niemand je ziet terwijl je al hinkend, vallend en klunzend jezelf bevrijd uit deze nare positie. (geen resultaat)

Bij veters strikken is dit hartstikke raar, maar het is precies wat we doen met onze leefstijlgewoontes.

Conclusie: met half werk, geen resultaat.
Sport daarom minimaal 2x per week, eet iedere dag gezond en zorg dat je dat op een dusdanige manier doet dat je het ook op lastige momenten vol kan houden.
(Lees ook: van sky high naar mega low)

Of doe het niet en accepteer dat je dat afval- of fitheidsdoel niet haalt 😉

En heb je geen idee (zoals bijna iedereen) wat jouw doel is en hoe je dit kan bereiken, trek dan Babbe of Andrea even aan haar staart.
Een DM sturen kan trouwens ook.

Meer energie krijg je niet door meer te doen.


Meer energie krijg je door betere keuzes te maken wat je met je energie doet

Weet jij wat jouw doel is? En heb jij een goed plan hoe je dat doel gaat behalen? En lukt het ook om hier aan te beginnen of dit vol te houden? Nee?
Download jouw gratis infografic “Jouw leven, jouw doel” en creëer jouw plan voor een fit leven vol energie

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.